obal hry Dorn

obal hry Dorn

Dorn je strategická desková hra s fantasy námětem pro dva až šest hráčů. Je to původní česká hra :). Můžete hrát jak za hrdiny, tak za temnou stranu a užívat si jejich odlišných strategií. Hráči Dornu se mohou svobodně pohybovat po herním plánu, posilovat svoje postavy a vytvořit si tak vlastní příběh. Celý děj se odehrává na hracím plánu. Jeden hráč hraje za temného kouzelníka, který ovládá své podzemní sídlo. Zbytek hráčů se vžívá do jednotlivých hrdinů, kteří ve skupince vyráží zničit pána zla. Na hře se mi líbí, že obsahuje prvek vývoje postav. Když hru hrajete jen ve dvou, jeden hraje za pána zla a druhý hráč hraje za postavy hrdinů. Hráč, co hraje za postavy hrdinů, za všechny postavy (maximálně za pět postav může hráč hrát), to mám těžší v tom, že si musí (měl by si :D) pamatovat vlastnosti svých hrdinů, ale na druhou stranu se s nikým nemusí hádat, kam a jakou strategii budou hrát. Pán zla Zorkal bude mít na své straně slabé a silné příšery, takže porazit ho nebude snadné, abyste se k němu dostali, musíte příšery zabít. Ale pozor, za krev, která vyteče z hrdinů Zorkal postupuje na vyšší úroveň, a tím se stává silnějším a mocnějším, ale i hrdinové za zabití příšer postupují na vyšší úroveň, takže boj bude stále vyrovnaný :). Ke všemu hrdinové mohou sbírat poklady, kde bývají vesměs samé užitečné věci, jako lektvary, svitky atd. Abyste se dostali ke Zorkalovi, nestačí Vám jen zabít příšery, musíte otevřít bránu, za kterou se schovává. K otevření brány  stačí posbírat minimálně tři artefakty.
Hra se vám jen tak neomrzí, protože budete moci neustále kombinovat různé zvláštní schopnosti a to vám umožní zkoušet nové a nové strategie.
Výhodou hry jsou její přehledná pravidla, pěkné grafické zpracování, průhledné žetony (představují vaše životy a úroveň vašich schopností). Zažijete dobrodružství a je tu minimální náhoda. Nevýhodou hry je, že figurky jsou jen z papíru. První verze hry měla dřevené krychličky, který mi přišly lepší, nová verze, má figurky jen z papíru :(. Někomu se může zdát nevyrovnaný počet postav na hráče. Hra trvá minimálně hodinku a půl a je hratelná již ve dvou lidech, ale opravdová zábava je mezi 4-6 hráči. Zpočátku se hra může zdát být obtížná, ale jen co si osvojíte pravidla, dostane vás a budete se k ní vracet velice rádi :), takže se ji vůbec nebojte, je to opravdu skvělá hra, u které zažijete spoustu dobrodružství.

figurky ze hry Dorn

figurky ze hry Dorn

rozložená hra Dorn