Hra Galaxy Trucker je jednoduchá, svižná a vtipná, spojuje osvědčené principy s novými nápady do jedinečného funkčního tvaru. Koho chytne, toho nepustí.

Futuristická hra se odehrává v daleké budoucnosti, kdy lidstvo osídlilo i nejvzdálenější kouty galaxie a setkalo se s mimozemskými civilizacemi. Stanete se kosmickými „tiráky“, kteří se pro Společnost, s.r.o. vydávají na cesty galaxií, aby si vydělali pořádný balík kosmických kreditů. Hra je rozdělena na dvě části. V první si musíte postavit svůj tirák. V druhé části se se svým plavidlem vydáváte na cestu vesmírem. Svůj koráb si postavíte z jednotlivých dílků představujících motory, trubky, lasery, štíty na obranu, kabiny pro posádku, nákladní prostor pro kořist,.. Zkrátka postavit kvalitní loď není vůbec jednoduché. Kdo jako první dokončí stavbu své lodi, otočí přesýpací hodiny a začne ostatním protihráčům stopovat čas, který mají k dokončení své lodě.  Pokud nějaká loď po uplynutí časového limitu není provozu schopná, zůstává na zemi. Při cestě vesmírem na Vás čekají meteority, piráti, ale i příležitosti k výdělku. Když doletíte první a s nepoškozenou lodí, Společnost s.r.o. vám vyplatí tučný bonus.

Komponenty hry

Galaxy Trucker - komponenty hry

Hra probíhá ve třech etapách. V každé z nich si jako dobrodruzi-truckeři postavíte novou loď, s níž absolvujete let. V první etapě stavíte jen malou loď na krátkou cestu, musíte nejprve prokázat své schopnosti. Ve druhé pak již můžete postavit loď vyšší třídy a ve třetí obří loď nejvyšší třídy, se kterou se budete moci vydat do nejvzdálenějších koutů galaxie. Čím nebezpečnější cesta, tím větší šance na dobrý výdělek.

Letové karty

Galaxy Trucker - letové karty

Po postavení lodí se připravíte k odletu a umístíte své raketky na letový plán v pořadí, v němž jste lodě dokončili. Kdo letí v čele, stává se vedoucím hráčem a jako první se rozhoduje, zda a jaké zboží vyzvedne na blízké planetě, ale jako první také musí čelit případnému útoku pirátů. Let končí po vyhodnocení poslední letové karty (v první etapě jich je 8, ve druhé 12, ve třetí pak 16).

Zpracování hry je kvalitní a po všech stránkách profesionální. Hra má příjemnou a přehlednou grafiku. Všechny důležité informace máte k dispozici na hracích plánech, takže si je nemusíte pamatovat nebo je lovit v pravidlech. Raketky, figurky ufonů a postavičky lidí jsou vyrobeny z umělé hmoty, zboží představují dřevěné kostičky, baterky jsou skleněné. Měna – kosmické kredity – je ze solidního kartonu, stejně tak součástky pro stavbu lodí. Každý hráč má vlastní plán lodi pro jednotlivé etapy. Letový plán je společný. Herních součástí tedy není málo, odpovídá tomu i váha zakoupené krabice.

Zvláštní pozornost si zaslouží pravidla. Nebudete se nudit ani při jejich „studiu“. Jednak jsou napsána srozumitelně a přehledně s názornými ilustracemi, jednak jsou okořeněna vtipnými „hláškami“ a komentáři, které vás vtáhnou do hry. Na příklad se dočtete, že mimozemšťan z rasy mechaniků dodá vašim motorům sílu, ale pokud je síla vašich motorů 0, zůstává 0 i s mimozemšťanem – nemyslete si, že vyskočí ven a bude vaši loď tlačit. Pravidla jsou vytištěna na kvalitním papíře a mají svou atmosféru. Oceníte také to, že hned můžete začít hrát – postavíte si první loď a absolvujete první zkušební let. Teprve potom se pustíte do plné hry. Text pravidel vás povede krok za krokem. Celkově jsou pravidla hry jednoduchá, rychle se je naučíte a navíc zábavnou formou. Na závěr pravidla obsahují také varianty pro zkušené hráče, takže si hru můžete užít i po mnoha absolvovaných letech, a odpovědi na případné nejasnosti.

Letový plán

Galaxy Trucker - letový plán

Jedna hra trvá okolo hodiny. Při seznamování s hrou počítejte se dvěma hodinami. Jednou z předností je, že během hry nedochází k žádným prostojům, stále se něco děje. Let probíhá také ve svižném tempu a za častých výbuchů smíchu či nářků, když meteorit či zásah pirátů odstřelí část lodi některého hráče.

Hru si užijete v jakémkoliv počtu hráčů – ve dvou, třech i čtyřech. Ve větším počtu se nejspíš víc nasmějete a lépe uplatníte své strategické buňky. Ale pokud zrovna nemáte žádného spoluhráče, můžete si zahrát i sami. Přesýpací hodiny vám odměří čas na stavbu a pak uvidíte, zda vaše loď doletí bez úhony a kolik cestou vyděláte.

Hra vás bude bavit, i když se vám zrovna nebude dařit (budete na „chvostu“). Navíc vyhrává každý, kdo si cestou vesmírem něco vydělá. Kdo získá nejvíce kreditů je „jen“ první mezi prvními. Základem úspěchu ve hře je dobře postavená loď. Je tedy potřeba stavět s rozmyslem, každá chyba vás totiž bude něco stát. I při samotném letu se můžete rozhodovat, zda vyrazíte do čela a risknete střet s nebezpečím, nebo se skryjete za ostatními a budete vyčkávat. Hra tedy kombinuje akci se strategií. Náhoda má ve hře přesně a ústrojně vymezené místo. Jaká událost přijde, kudy proletí meteorit či střela. Všem měří stejně. Po skončení jedné hry se budete těšit na další.

Příjemné hraní 🙂