Obal hry Královské rošády

Obal hry Královské rošády

Královské rošády rychlá karetní vykládací hra. Pravidla nejsou vůbec složitá, rychle si je osvojíte a pochopíte. Sice se dá hrát už ve dvou lidech, ale ve dvou hráčích to není úplně ono. Více zábavy si užijete při vyšším počtu hráčů. Grafické zpracování je velmi pěkné. Některým může připomínat Citadelu a některým se obrázky na kartičkách mohou zdát moc temné. Další výhodou kartiček je, že jsou na nich popisky speciálních funkcí s vysvětlením, takže nemusíte nic složitě hledat v pravidlech. Jen mi hra přijde zbytečně drahá, když si vezmu její poměrně chudý obsah.
Ve hře jsou čtyři druhy hracích karet

• Postavy s pouze bodovou hodnotou: některé karty mají dvě hodnoty, vyšší hodnota platí v případě, že jsou umístěny do sloupce se stejným symbolem, jaký je na kartě.
  • Karty s okamžitým efektem: vyhodnocují se okamžitě po odkrytí (např. bouře, objevitel, mordýř)
  • Karty, jejichž efekt se vyhodnocuje až na konci kola (Mušketýři, Mág)
  • Malé bodové karty: tvoří hrací sloupce a mají trojí funkci – číslo určuje kolik je potřeba karet pro “naplnění sloupce”, rovněž udává bodovou hodnotu, kterou hráč za tuto kartičku získá, a symbol na kartě udává, který symbol je v daném sloupci zvýhodněn.

Hra probíhá v šesti kolech. Na začátku každého kola vyložíte tolik bodových karet, kolik hraje hráčů. (Hru si můžete upravit. Když vás hraje méně než šest, tak vyložíte o jednu bodovací kartu víc, než vás hraje, takže když hrajete tři, tak místo třech bodovacích karet, vyložíte čtyři, tím si zvýšíte prostor pro strategie J). Každý hráč si vybere barvu a vezme si sadu 25 karet. Zamíchá je a položí lícem dolů před sebe a do ruky si vezme tři horní karty z balíčku. Karty do sloupců umisťují hráči střídavě a je jen na nich, do kterého ji umístí. Karty se pokládají obrázkem (lícem) dolů tak, aby nikdo neviděl, jaká karta se přiložila.
Přiloží-li další hráč kartu do stejného sloupce, karta nad ní se otáčí. Je-li to karta s okamžitým efektem, ihned se tento efekt vyhodnotí. Kolo končí ve chvíli, kdy jsou všechny sloupce plné, tedy počet karet je roven číslu na bodové kartě. Do naplněného sloupce je možné nadále přikládat karty a to až do chvíle, dokud zůstává alespoň jeden z ostatních sloupců nenaplněn.  Když jsou všechny sloupce naplněny, tak v tomto okamžiku se vyhodnotí karty, jejichž efekt se vyhodnocuje na konci kola, a každý hráč si spočítá kolik bodů ve sloupci má (to je dáno bodovou hodnotou vyložených karet). Hráč s nejvíce body ve sloupci získává bodovou kartičku. Takto proběhne šest kol a součet hodnot bodových kartiček po šesti kolech určí vítěze celé hry. Podaří-li se hráči navíc sesbírat i karty se všemi druhy symbolů získá další bonusové body. Pokud chcete vítězit, je potřeba si pamatovat, který hráč už hrál jaké karty a podle toho přizpůsobovat svoji taktiku. Celkově bych hru označila za velice příjemnou, oddechovou rodinnou hru.

Rozložená hra Královské rošády

Rozložená hra Královské rošády