Hra Ligretto

Hra Ligretto

Ligretto je velmi zábavná a jednoduchá hra pro dva až dvanáct hráčů. Je to hra, která se skvěle hodí na párty, ale i v rodinném kruhu najde uplatnění. Zažijete u ní hodiny a hodiny srandy. Hra je hodně chytlavá, akční a trénuje váš postřeh. V klidu vás nenechá. Obsahuje čtyři sady s odlišnou zadní stranou. Každá sada obsahuje čtyři barevné řady karet od jedničky do desítky. Každý hráč si vezme svou sadu karet. (Sadu karet se stejným motivem na zadní straně karet.) Svůj balíček pořádně zamíchá, odpočítá si deset karet- což představuje balíček Ligretto, vyloží 3-5 karet (záleží na počtu hráčů), zbytek karet zůstane v ruce, s těmi se taky hraje :). Hra začíná, když se zvolá „Ligretto“. Všichni hráči hrají najednou, nikdo na nikoho nečeká. Hráči se snaží naráz vyházet co nejvíce karet doprostřed stolu, kde tak vznikají různé hromádky od jedničky, na kterou kdokoliv může hodit dvojku, pak trojku atd., ale pozor řada musí být stejné barvy. Takže když máte zelenou jedničku, tak na ní musí přijít zelená dvojka atd. Pokud se vám podaří vyložit nějakou kartu z vaší řady 3-5 karet, doplníte ji z balíčku Ligretto, tím se zbavujete balíčku. Cílem hry je vyložit co nejvíce karet doprostřed stolu a zbavit se co nejvíce karet z balíčku Ligretto. Hráč, který první „vypotřebuje“ svou Ligretto hromádku ukončí pro všechny hru. Poté si hráči sečtou body podle počtu karet, které se jim podařilo umístit na hromádkách uprostřed stolu a odečtou si body za ty karty, které jim zůstaly v Ligretto balíčku. Za kartu umístěnou na hromádkách uprostřed stolu, se počítá jeden bod, takže co jedna karta, to jeden bod. Za karty, které zůstaly v Ligretto balíčku, se odečítají body. Co karta to mínus dva body. Hra se hraje na několik kol a vždy se sčítají body dohromady, takže se můžete domluvit, že ten kdo získá první sto bodů, vyhrává. Hru lze koupit ve třech barvách krabičky. Všechny jsou totožné až na symboly zadních stran karet. Ty umožňují rozeznat, kdo hodil kartu doprostřed stolu. A proto se nákupem dvou balíčků může hra rozšířit až pro 8 hráčů a tří balíčků až pro 12 hráčů.  Hru vřele doporučuji, je akční, zábavná, odpočinková:)