Obal hry Pilíře země

Obal hry Pilíře země

Pilíře země je hra, která je inspirována skutečným historickým románem. Děj se odehrává v Anglii ve 12. Století, kde Převor Philip z Kingsbridge chce uskutečnit svůj sen a postavit nejkrásnější katedrálů v celé zemi, proto si najímá nejvýznamnější stavitele, které představujete vy. Stavitelé společně spolupracují a s pomocí svých myšlenek se snaží postavit nejkrásnější katedrálu. Najímáte další pomocníky, jako jsou dělníci, řemeslníci, kteří se snaží získat potřebné suroviny na stavbu. Pokud je některé suroviny nedostatek, je možné si ji koupit na tržnici. Neřešíte jen stavbu katedrály, ale potýkáte se i s dalšími událostmi a potkáváte řadu významných osobností, které Vám mohou pomoci při stavbě. Například přízeň biskupa, ochrání před mnohými nepředvídatelnými událostmi. Někdy je osud i nemilosrdný, jemuž můžete čelit sami nebo s pomocí mnoha vlivných osobností včetně převora.
Hra je skutečně velmi dobře graficky zpracovaná, pravidla hry nejsou vůbec složitá a je poměrně svižná. Hra probíhá v šesti kolech a každé kolo se skládá ze tří fází. Vlastní hra probíhá vždy ve fázích I a II. Fáze III představuje vyhodnocení každého kola, které není vůbec náročné. Je rozděleno do 14 částí, které odpovídají očíslovaným oblastem na herním plánu. V první fázi si vybíráte své řemeslníky a suroviny, které budete těžit. Karta se surovinou Vám umožní vytěžit dřevo, kámen nebo písek Vyberete-li si kartu suroviny, položíte ji před sebe lícem nahoru a v tu chvíli si vezmete potřebný počet svých dělníků a umístíte je na hrací plán do lesa, kamenolomu nebo pískovny. Střídáte se na tahu a vždy si můžete vybrat jen jednu kartu.
Druhá část probíhá postupným losováním figurek stavitelů z pytlíku. Pokud je vybrán stavitel Vaší barvy, musíte se rozhodnout, jestli umístíte svého stavitele a zaplatíte aktuální cenu za nasazení figurky, anebo se vzdáte tahu. Cena za nasazení figurky s každou další vylosovanou figurkou klesá k nule. Umístěním svého stavitele Vám přináší zisk. Například můžete získat vítězné body, osvobození od daní, dva dělníky na jedno kolo navíc a další zajímavé výhody.
Po rozmístění všech figurek probíhá vyhodnocení přesně v daném pořadí. A navíc v každém kole je jedna z karet, která má vliv na zisky hráčů v daném kole, a tím je hra ještě zajímavější. Někdy má pozitivní jindy negativní vliv. Na závěr každého kola musíte některé ze získaných surovin použít ve svých dílnách a přeměnit je na vítězné body, popř. peníze a úplně nakonec každého kola postavíte jeden dílek katedrály.

Rozehraná hra Pilíře země

Rozehraná hra Pilíře země

rozložená hra Pilíře země