obal hry Poštovní kurýr

obal hry Poštovní kurýr

Poštovní kurýr je příjemná rodinná hra. Je pro 2-4 hráče. A zábavná je už při dvou hráčích :), ale i při plném počtu. Má krásný hrací plán, který znázorňuje středověkou mapu a pěkně graficky zpracovaný herní kartičky. Celá hra je do hodiny odehraná, pravidla jsou jednoduchá, během chvilky pochopíte, o co ve hře jde, takže se nebojte, že jejich pročítání Vám zabere hodinu :). Jen mi přijde škoda, že během několika partií už nevymyslíte novou strategii pro budování vlastní poštovní společnosti na území historické Svaté říše římské. Ve hře není, až tak velký prostor pro vymýšlení nějakých převratných strategií. Tím nechci říct, že je špatná. Ráda si ji zahraju a prožiju u ní vždycky plno zábavy. Jen ji nedoporučuji náročným hráčům, asi by u nich velký ohlas nesklidila. A o co vlastně ve hře jde? Na hracím plánu je vyloženo šest karet s městy. Každý hráč má tři akce. Dvě z nich musí zahrát. První je, že si vybere kartičku s městem z nabídky, pak vyloží nějaké město. Tím buduje svou cestu s pobočkami své poštovní společnosti, ale pozor města musí na sebe navazovat, takže pokud nebudete mít možnost doplnit město, musíte svou cestu zničit a začít znovu a to je opravdu nemilé. Třetí akce je, že pokud máte dostatečně dlouho cestu, můžete ji uzavřít, vyhodnotit a vystavět na ní poštovní stanice. Kromě těchto akcí můžete během svého tahu využít pomoci jednoho ze čtyř úředníků – pošťáka, poštmistra, správce a koláře.
Pošťák Vám pomůže místo jedné karty města vyložit dvě. Díky poštmistrovi si můžete vzít dvě karty místo jedné. Správce zase vymění všech šest karet z herního plánu a kolář umožňuje vzít si až o dvě karty vyšší kočár. Na hracím plánu je osm zemí, které jsou barevně od sebe odlišeny. Kdo postaví v dané zemi nejrychleji poštovní stanice do všech měst, získává nejvíc bonusových bodů. Druhý méně atd. Hra končí, když některý z hráčů získá kočár hodnoty sedm nebo umístí poslední svůj domeček. Vítězí ten, který má nejvíce bodů 🙂

rozložená hra Poštovní kurýr

rozložená hra Poštovní kurýr

1. Deskovečky.cz says:

Je to tak. Už jsou zjevně dlouho na trhu a MindOKu již došly zásoby a vyrábět je nebude. Kromě toho zde hovoříme také o hrách: Doba kamenná, Sealife, Wildlife, Cesta kolem světa, Vikingové, Královské rošády a Jambo.