obal hry Puerto Rico

obal hry Puerto Rico

Zlatokop nebo guvernér, osadník nebo stavitel? Ať už budete hrát jakoukoliv postavu, máte jen jeden cíl, a to získat co největší proslulost a prosperitu. Kdo bude ovládat nejvíce produktivní plantáže? Kdo postaví ty nejdůležitější budovy? Kdo nasbírá nejvíce vítězných bodů. Přistanete na ostrově a položíte první základní kámen města San Juan. Budete si pokládat otázky v průběhu osidlování a rozvoje města. Promýšlet svou strategii na několik kol dopředu. Každé kolo budete mít možnost vybrat si postavu, za kterou budete hrát (podobný prvek jak u Citadely), ale pozor nebudete jak v Citadele záměrně škodit protihráčům. Cílem každého z vás bude produkovat, zpracovávat a obchodovat se surovinami z plantáží lépe a výhodněji než ostatní protihráči. Do poslední chvíle člověk nebude vědět, kdo vyhraje.
Puerto Rico je to hra jen pro někoho. Někoho úplně nadchne, že už skoro žádnou jinou hru nebude chtít hrát, druhého spíše odradí. Je to hra pro zkušeného hráče. Pravidla jsou sice rozsáhlá, ale přehledná a brzo se do nich dostanete. Bohužel je citlivá na rozdíly v kvalitě hráčů. Náhoda je sražena na minimum. Každý hráč pracuje na svém ostrůvku, což se mi líbí, že mi nikdo záměrně nemůže záměrně škodit:). Na hře oceňuji její myšlenku, líbí se mi herní systém eliminující náhodu a umožňuje všem hráčům být neustále zapojen a být pořád ve střehu. Jen by mohla být delší.  Když se začne rozjíždět a kupovat dražší budovy, tak je najednou konec. Je to jasná volba pro hráče, kteří mají rádi obchodnické budovatelské strategické hry.

rozložená hra Puerto Rico

rozložená hra Puerto Rico