Hra Stratego

Hra Stratego

Stratego je taktická hra pro 2 hráče. Díky tomu hraji Stratego více než jiné hry. Najít jednoho protihráče je snadnější, než najít další 3. Cílem hry je získat soupeřovu vlajku.  Problém je ten, že vlajka je někde na soupeřově poli, chráněna vojáky a různými pastmi. A vy nevíte kde. Ve hře se nepoužívají kostky, ani se netahají žádné náhodné kartičky. Celá hra je o úsudku a strategii. Soubojový systém je vytvořen tak, aby hráči mohli kombinovat formace a taktiky. Šachy tento systém mají samozřejmě taky, ale pravidla a mechanizmy šachu v reálu většinou nepředstavují žádný uskutečnitelný bojový plán. Naproti tomu taktika ve Stratego, by se podle mě dala využít i v reálném životě.

Výhodou oproti běžným deskovým hrám je simulace válečného prostředí. A to doslova. Člověk má pocit, že je na bitevním poli a řídí své vojáky. Nemáte nejmenší tušení, kde má protihráč rozmístěné své vojáky a nástrahy, dokud na ně nenarazíte. Na začátku  to byl hlavní důvod k hraní této hry, ale časem jsem si uvědomil, že blafování, je také důležitý prvek hry. Můžu porazit protihráče pouze tím, že jej napálím a přesvědčím ho, že má vlajka je někde, kde není.

Rozložená hra Stratego

Rozložená hra Stratego

Naneštěstí tato taktika vytvoří ze hry strategické hru blafovací, což se mně osobně nelíbí. Mezi zkušenými hráči je hraní větší zábava a není je tak snadné oblafnout, ale ubírá to hře na taktice a její celkové atmosféře. Z toho důvodu radím se předem dohodnout, že nebudete slovně klamat protihráče narážkami, kde by vlajka či pasti asi mohly být.

Stratego je úžasná taktická hra s krásným designem. Jedna z mála, do kterých se opravdu ponoříte. Časem vám může připadat nudná a ohraná, ale která hra ne? Když nic jiného, je to skvělá příprava na hraní složitějších válečných her.

Hodnotím 8/10 a vřele doporučuji.