Hru, která se zabývá tvorbou civilizací jsem hledal pěkně dlouho. Pak přišlo Through the Ages a já našel, co jsem hledal.

Through the Ages

Through the Ages

Pravidla

Nikdo koho znám tuto hru nemá, takže jsem se pravidla musel naučit hezky postaru. V devíti stránkových pravidlech najdete opravdu všechno co potřebujete, ačkoliv si myslím, že by mohly být o něco přehlednější. Co mě v pravidlech pobavilo je tato věta: „A wonder works its wonders without workers“.  Nevěděl jsem, jestli si dělají srandu nebo ne – vždyť je to snad jasný! A další vtipná věta: „Just ignore any effects you do not understand“ – u téhle jsem měl už opravdový záchvat smíchu. Když jsem to pak s přáteli hrál, jeden měl poznámku, že bude ignorovat posledních 15 minut mého vysvětlování :).

Když tohle pominu, pravidla jsou opravdu dobrá. Vytisknutá na kvalitním papíru, klíčové body (shrnutí každé možné akce) a tipy pro hraní jsou zvýrazněny v barevných rámečcích a na konci každé sekce je shrnutí, jak počítat různé akce a score.

Herní materiál

Through the Ages

Through the Ages

Neviděl jsem předchozí verze, ale tahle se povedla. Pro usnadnění jsou některá důležitá pole vytisknuta přímo na herní desce a nejsou v karetní podobě, jak to prý bylo před tím. Na další pevné desce jsou přehledně natisknuty možnosti, které může hráč udělat a k tomu i obrázek karty, kterou k té akci potřebuje, což je velice potřebné pro nové hráče. Jediná nevýhoda jsou malé dřevěné pulty, se kterými se hůře manipuluje a padají ze stolů. Na druhou stranu chápu, že kdyby byly větší, musela by být i větší hra, která je už tak dost velká. Karty jsou také na kvalitním papíru s hezkými obrázky.

Hra

Zábava, zábava, zábava! Než jsme poznali jak hra funguje, bylo prvních pár kol ve hře trochu krkolomných. Ale potom jsme začali pořádně hrát a byla to paráda. Koncepce hry zahrnuje výběr karet a systém akčních karet. Jako ve všech hrách, je i tady asi 10 věcí, které chcete každé kolo udělat, ale o hodně míň akcí, ve kterých je můžete realizovat. Může se zdát, že konec hry nastane celkem rychle (tak moc vás hra pohltí), ale hra je dost dlouhá na to, aby ji všichni pochopili a přišli na to, jak se hraje. Hra trvá cca 1,5 – 2 hodiny.

Through the Ages

Through the Ages

Celkově bych hru hodnotil 4/5. Je krásně graficky propracovaná a je na ni vidět, že je velice promyšlená. Každé kolo můžete využít novou strategii a hra Vás neomrzí.