obal hry Alhambra

obal hry Alhambra

Vztyč věže, vysaď zahrady, postav pavilóny a arkády, vybuduj honosná sídla a postav tak svou nejkrásnější Alhambru pod sluncem. S vybudováním největší a nejhonosnější Alhambry Ti pomohou přední stavitelé z celé Evropy a Arábie, kteří Ti budou chtít ukázat své skvělé dovednosti. Můžeš si najmout nejlepší kameníky ze severu a vynikající zahradníky z jihu, ale pozor. Je důležité, abys měl vždy dostatek peněz ve správné měně. Protože Tví pomocníci budou požadovat odpovídající mzdu a chtějí být placeni v domácí měně.
Hra Alhambra je velmi pěkně barevně zpracovaná. Je pro dva až šest hráčů.
Celá hra spočívá v nákupu stavebních dlaždic za peníze a umisťování svých koupených dlaždic různých barev a různě oplocených či bez oplocení ke své Alhambře. Obdržíš startovní dlaždici, kterou si položíš na stůl před sebe, a dva špalíky v barvě dle vlastního výběru. Jeden špalík přijde na startovní dlaždici a druhý do rohu bodovací desky. Na začátku hry je potřeba rozdělit startovné v penězích. Z balíku peněz si bereš tak dlouho, až dosáhneš hodnoty 20 či více (skončíš v okamžiku, kdy otočíš kartu, s níž se součet rovná nebo překročí 20). Doprostřed stolu přijde látkový pytlík se všemi stavebními dlaždicemi, ze kterého se potom dlaždice vybírají náhodně a postupně se pokládají na stavební trh, který má čtyři plochy. Každá je pro jinou měnu a jsou barevně odlišeny.
V průběhu hry jsou tři bodovací kola. První dvě bodovací kola nastávají, když je z balíků karet vytáhnuta bodovací karta. Třetí a poslední bodovací kolo je po ukončení hry. Obě bodovací karty A a B jsou vloženy do balíku s penězi takovým způsobem, aby nebyly taženy brzy, pozdě nebo nebyly příliš u sebe. Nákup i pokládání stavebních dlaždic má svá specifika. Takže můžeš volit jinou strategii, než tví spoluhráči. Jisté je jedno. Na nákup dlaždic je potřeba určitý počet peněz a ve správné barvě. Ve svém tahu máš na výběr ze tří možností, které můžeš různě střídat podle své úvahy. Buď si bereš peníze, nebo kupuješ a umisťuješ stavební dlaždice či přestavuješ vlastní Alhambru. Hra končí v okamžiku, kdy po odehraném kole není již k dispozici dostatečný počet stavebních dlaždic v pytlíku, aby mohl být jejich počet na stavebním trhu doplněn na čtyři.
Hra je velmi pěkně barevně zpracovaná. A dobře se u ní pobaví jak jen dva hráči, tak i více hráčů.

rozbalená hra Alhambra

rozbalená hra Alhambra