rozložená hra Dixit

rozložená hra Dixit

Zábavná, jednoduchá desková hra, která je v hodná i pro děti. Hra, která se hodí při všech příležitostech a pro všechny. Nejen že se stane zábavnou rodinou hrou, ale bude i vítaná na různých zábavách. Dixit je hra stvořená pro milovníky pohádek a vyprávění. Uplatníte v ní fantazii a logické uvažování. Herní doba jedné partie obvykle nepřekročí půlhodinku. Pravidla hry jsou velmi jednoduchá a karty jsou navíc pořádně velké, aby neunikly nikomu důležité detaily. Velikost karet může překážet malým dětem, což pro ně může být prvotní překážkou, si oblíbit tuto hru. Dalším kladem této hry je originální a vizuálně atraktivní bodování. Místo klasických válečků, kostiček a posouvání se na herním plánu, budete skákat po kamenech s bodovými hodnotami s malými zajíčky. Hrací plán je nezvykle součástí samotné krabice. Balení je totiž tvořeno čtvercovou dírou uprostřed, kolem níž vede travnatá cesta, a právě po té  budou hopsat králicí vaší barvy. O jejích kvalitách vypovídá hned několik informací.  Pro letošní rok získala právě tato hra titul Spiel des Jahres, dále se tato hra může pyšnit i dalšími oceněními získanými v Rakousku, Finsku, Francii a Španělsku.
Hra je určena pro 3-6 hráčů. Její nevýhodou je, že se ve třech lidech moc hrát nedá (dá, ale neužijete si u ní tolik srandy), i když teď pravidla upravili pro tři hráče a hra se tím pro tak malý počet hráčů vylepšila, přece jenom je zábavnější ve více lidech. Nejvíce zábavy si u ní užijete, když se hraje ve 4-5 lidech. V šesti se zase dostanete ke slovu za moc dlouho a pak je konec hry.
A  o co vlastně ve hře jde? Jak jsem se již zmínila dříve, pravidla jsou velmi jednoduchá.
Každý z hráčů dostane do ruky 6 karet. Začínající hráč si vybere ze svých karet jednu, kterou položí rubem nahoru na stůl a pokusí se ji charakterizovat zvukem, slovem, nějakým souslovím či krátkým příběhem. Samozřejmě samotnou kartu nikomu neukazuje a nechá ji rubem nahoru, ležet před sebou. Ostatní k ní přidají jednu ze svých karet. Karty na stole se zamíchají a poté rozloží lícem nahoru. Nyní ostatní hráči pomocí svých žetonů s čísly typují, kterou kartu začínající hráč popsal. Na základě správnosti tipů jsou pak přiděleny body. Vypravěč se musí snažit, neuhodne-li nikdo nebo všichni, nezíská nic a ostatní po dvou bodech. Uhodne-li jen někdo, s vypravěčem získávají tři body. Navíc hráči, kterým se podařilo podstrčit kartu, na kterou vsadí protihráči, dostanou body ze špatného tipu. V popisování karet se hráči pochopitelně střídají a hra končí dobráním balíčku karet. Většinou ale nezůstane jen u jedné partie. Dixit je hra, kde příliš nevyužijete strategické a taktické schopnosti. Hra je opravdu svižná a herní zážitek velmi intenzivní. Autorem hry Jean- Louis Roubira, kromě samotného nápadu jsou největším lákadlem celé hry ilustrace od paní Marie Cardouat. (Podílela se graficky na hře Marrakech). Obsah karet je nejednoznačný, takže se nemusíte bát, že se vám hra brzo omrzí. Hra vás bude nutit, vymýšlet nové a nové charakteristiky 🙂

kartičky z hry Dixit

kartičky z hry Dixit