Hra Doba Kamenná

Hra Doba Kamenná

Hra Doba kamenná je pěkně graficky zpracovaná a s originálním systémem využití hodů kostkami, které sice představují určitý prvek náhody, ale zase zpřístupňující hru široké veřejnosti. Hrací deska je nádherně a logicky rozčleněná. Na první pohled se hra může zdát být složitá, ale během chvíle jen co si osvojíte pravidla, Vám přijde jednoduchá a zábavná. Hra trvá něco přes hodinu a přinese vám příjemnou atmosféru k posezení s přáteli. Doba kamenná je hra, která  některým hráčům může svým designem hracího plánu a některými mechanismy dosti připomínat hru Pilíře země, ale podobnost končí jen u grafiky, samotná hra je pak úplně o něčem jiným.
Jak nám napoví název. Hra se odehrává v době Kamenné. Stanete se náčelníkem kmene a budete posílat kmen získávat zdroje nutné pro přežití a rozvoj vašeho kmene. Strategicky budete plánovat kolik mužů a kam půjdou. Jestli půjdou těžit dřevo nebo zlato, anebo jestli všichni půjdete lovit divokou zvěř. Bez jídla by totiž váš kmen zemřel hlady. Bude jen záležet na vás, kam koho pošlete. Když pošlete tři muže těžit dřevo, budete mít i šanci, že nějaké dřevo vytěží. Protože v této chvíli na řadu přicházejí kostky a tím i prvek náhody. Házení kostkou probíhá tak, že za každého člena, kterého pošlete na dané stanoviště, máte jednu kostku. Čili, čím víc členů pošlete, tím větší šanci máte, že něco přinesou.
Body získáváte pomocí staveb a také pomocí akčních karet. Za aktuálně postavené stavby se vám ukazatel bodů posune okamžitě během hry, za akční karty dostanete body při závěrečném účtování.
Doba kamenná je slušná hra, která se velmi dobře umístila v anketě Hra německé veřejnosti pro rok 2008. A je od stejného autora jako Sankt Petersburg 🙂

rozbalná hra Doba Kamenná