Obal hry Pandemic

Obal hry Pandemic

Pandemic kooperativní hra z nepříliš vzdálené budoucnosti. Matt Leacock, vymyslel neotřelý herní princip. Pravidla jsou jednoduchá a překvapivě dokážou reálně simulovat šíření nemocí. Na počátku hry dojde k náhodnému nakažení měst zákeřnými infekcemi, které ztvárňují barevné dřevěné kostičky. Cílem hry, jak vyplývá z jejího typu, je spolupracovat s ostatními hráči a společně tak porazit všechny útočící onemocnění.
Světem se nepříjemně rychle začnou šířit čtyři nemoci – SARS, cholera, Antrax a Tyfus. Mění se v epidemii a propuká pandemie. Jedině tým několika špičkových odborníků může zachránit planetu. Ten tým budeš představovat ty a tvoji spoluhráči. Budete cestovat po celém světě, léčit propukající epidemie a zároveň se snažit vynaleznout na ni lék. Budete muset spolupracovat a každý využívat svých předností, abyste zabránili chorobám zlikvidovat svět.  Čas je neúkrotný a stále běží, nemoci propukají a neuvěřitelnou rychlostí se šíří dál a dál. Stihnete nalézt léky včas? Osud lidstva je ve vašich rukách!
Každý v týmu budete mít unikátní roli se speciálními schopnostmi. Každá z rolí má své specifické vlastnosti, kterých je třeba využívat. Medik dokáže výborně léčit již nakažená města, vědec potřebuje méně informací k vyvinutí léku, operační expert dokáže kdekoliv postavit laboratoř, pro dispečera není problém jakýkoliv přesun sebe či jiného hráče kamkoliv po zeměkouli a výzkumník dokáže nejlépe předávat informace ostatním. Hru můžete hrát i sami – pokud hrajete proti hře sami, používáte čtyři karty, v ostatních případech máte pouze jednu. Schopnosti postav jsou poměrně chytře vyvážené, každá má týmu co nabídnout. Výjimku asi tvoří výzkumník, který je o něco důležitější než ostatní, může ostatním postavám předávat karty, bez něj se hraje poměrně špatně.
Hrací desku představuje mapa světa, na které je vyznačeno 28 měst na různých kontinentech. Na plánu jsou přesně ohraničena místa na pokládání karet, míry pandemie a infekce. Každá z nemocí má svoji barvu. SARS je červený, cholera je černá, břišní tyfus žlutý a antrax modrý. Výhodou hry, je že si můžete zvolit úroveň obtížnosti hry. Na výběr máte ze začátečnické, normální a hrdinské úrovně. Hrdinská úroveň je opravdu hardcore a jde zde především o štěstí.
Vaším úkolem nebude jen vymyslet lék na nemoc, ale vymýtit ji úplně. Ve hře jsou tři možnosti jak ji prohrát :dojdou vám karty na lízání, dojdou vám kostky značící nákazu, přijde 14ti násobná pandemie 😀 a svět je v okamžiku mrtev (8 pandemii = konec hry). Musíte být rychlí, abyste zachránili svět:) .
Partie není dlouhá a rychle ubíhá. Hra přibližně trvá 45 minut. Pravidla jsou velice jednoduchá. Nevýhodou může být špatně zvolená parta lidí. Pokud se ve hře objeví jedinec, který hru ovládne tak si ostatní hráči moc nezahrají. Což vidím jako velkou nevýhodu hry, protože když se ve hře objeví jeden dominantní hráč, může se stát, že tento hráč se bude snažit za každou cenu vyhrát a říkat každému, co má dělat. Hráči musí být prostě být týmoví. Hra dokáže plně uspokojit samotáře i týmové hráče. Hrací deska i ostatní komponenty hry jsou vyrobeny z kvalitních materiálů, takže nemusíte mít strach, že se častým hraním výrazně poškodí. A také  se skvěle hodí i na cesty

Rozložená hra Pandemic

Rozložená hra Pandemic