obal hry Tichu

obal hry Tichu

Tichu je karetní hra pocházející z Číny. Na západ se dostala roku 1979, kdy ji z Činy dovezla skupinka anglických hráčů Go. (Dovezli sem hru Zheng Shang You, ze které se později stala hra Tichu) Jedná se o párovou hru, kdy dva hráči, kteří hrají spolu, sedí proti sobě. Cíle hry je, zbavit se všech karet dříve než soupeři. Karet se zbavujete tak, že můžete vyložit jednu kartu, nebo také karetní kombinace (fullhouse, dvojičku, bombu či postupku). Pokud vyložíte například dvojičku, ostatní hráči ji přebijí pouze dvojičkou vyšší hodnoty nebo tzv. bombou (čtyři karty stejné hodnoty, anebo čistá postupka). Když nemáte žádnou dvojičku, tudíž nemůžete hrát, řeknete pouze „pas“ a hraje další hráč. Ve hře jsou ještě čtyři speciální karty – Mah Jong, Pes, Fénix a Drak. Každá karta má speciální vlastnost.

Tichu specialni karty

Tichu specialni karty

• Mah Jong je začínající karta, kdo ji drží v ruce, začíná, ale nemusí zrovna začínat s touto kartou, prostě jen začíná první štych. Má hodnotu jedna.
  • Pes má nulovou hodnotu, je to karta, pomocí které předáte tah svému spoluhráči.
  • Fénix může být použit jako žolík, nebo ji můžete zahrát jako samotnou kartu, která má hodnotu o půl bodu vyšší než naposledy zahraná karta. Protože je Fénix velmi silná karta, počítá se v konečném sčítání bodů za -25 bodů.
  • Drak nejvyšší karta ve hře. Přebije i eso a i eso a půl. Draka může přebít pouze bomba.  Jestliže hráč získá štych Drakem, tak musí dát celý tento štych (včetně Draka) jednomu z hráčů soupeřícího týmu (vybere si kterému). Kolo začíná hráč, který štych vyhrál. Drak se v konečném sčítání bodů počítá za 25 bodů.

Další důležitou věcí ve hře je úvodní výměna karet, při které každý hráč od každého z ostatních hráčů obdrží po jedné kartě. Hra se obvykle hraje do 1000 bodů, takže součástí jedné partie Tichu bývá více rozdání. Je to hra, která mě velice chytla. Ze začátku jsem měla strach, že je na mě moc těžká. Že ji snad nikdy nepochopím, ale po první otevřené hře jsem ji hned pochopila, a už jsem se mohla soustředit na vymýšlení strategie a taktiky, jak porazit protihráče. Hru velice doporučuji.

rozložená hra Tichu

rozložená hra Tichu